5.6.08

Kaniner bara till mig!



Ja, jag ville ju ha ett kaninplagg själv också. Fast det kanske kan diskuteras om den här är BARA till mig......dottern tycker nog att den är till henne också efter som det är en amningströja ;)

Jag gillar Me&I s kläder. Deras grå molntröja är en favorit här. Den har dock ett stort fel. Den är inte amningsvänlig. Jag tycker det är lite trist att de inte har amningsplagg faktiskt. Tror att det skulle sälja.

Jaja, jag tog saken i egna händer. Pysslade ihop ett mönster utifrån molntunikan. Modifierade så jag fick amningsöppning a'la Boob och kortade ärmarna.


Tyg: fram - välkända kaniner Jnydesign, bak - e-slöjds orange, ärmar - SoS stretchjersey, knytband från Myrorna tror jag
Mönster: modifierade Me&I s molntunika så den fick kortare ärmar och en önskad amningsöppning
Maskiner: hopsytt med overlock och fållar och stickning i halsringning och längs ärm-axelsöm med CoverPron som jag är förtjust i
Övrigt: använde fållvikaren på CoverPron och det blir ju härligt snyggt när det sluter precis om fållkanten på insidan. Tack Thea också för tips om trådspänningsinställningar.
Dagens miss: den blev för vid i halsringningen.....eller om ryggen är för smal möjligen. Mina bh-band syns ju......

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt!
Kul att nån gör vuxensaker oxå av kanintyget. Du kommer säkert att få många frågor om vart du köpt den snygga tröjan.
/C