25.6.08

IKEA makeover



Från "tyg" till färdigt plagg en och samma dag. Det är inte ofta det händer här men igår slog jag till.
Var på IKEA på dagen och inhandlade en fleecefilt med tanken att omvandla till en kofta till mig. Mönstret jag utgick från är från en Allt om Handarbete som kom här under våren. Ändrade lite här och där, bl.a längden, skärningen vid halsen och ärmlängden. Bredden på hela klabbet ändrade jag visst också. Och tog bort kragen som fanns i originalet.
Utnyttjade fransarna på filten för att få lite rolig nederkant.

Allt som allt sydde jag 6 sömmar på denna kofta. Nu funderar jag på om jag skall sätta tryckknappar fram eller göra nåt annat.....Vet inte riktigt. Värmer gör den iaf när man har den på.

Och här hade jag lite till text som försvann....återkommer kanske om det. Var inte så himla viktigt ;)

3 kommentarer:

Y sa...

snygg, fint med fransarna och skitbra idé!

♥ Medea ♥ sa...

Vilken jättebra idé och ursnyggt blev det! Jag som är så frusen, när det är så här sommarkallt som det är här där jag är, skulle verkligen behöva något liknande!!!
Kram Efwa

Anonym sa...

Men rackarns va innovativt! Fleecefiltar kan man ju komma över riktigt billigt så detta är ju en kanonidé!

Tack för tipset!