12.1.08

Ny blogg kräver nya tyger....

eller?

Efter en jobbig natt med en kräkig son tog jag mig en promenad ner till loppisen (typ 500 meter bort :) ). Hade inte räknat med några fynd direkt men sonen ville ha pussel och det brukar de alltid ha till bra pris. Jag tycker nog ändå att jag känner mig nöjd med det som kom med hem i kassen.....Förutom 5 pussel (80 kronor totalt) så följde nämligen även dessa tyger med för en lika stor summa.

I nederkant ligger en linjal så ni ser mönsterstorleken. Storleken på tygstyckena var helt okej....Det övre till vänster är ca 4x1,5 m, det till höger 2,5x1,2 m och det längst fram 2x0,9 m. Kostade 30, 30 resp. 20 kr. Helt okej tycker jag. (De två bakre är troligen helt oanvända också, känns så.)

Väskan då? Nä, jag har inte gjort mer på den. Jag har däremot fotograferat det jag har gjort. Eller....jag har gjort lite till. I natt när jag låg vaken i cirka 3 timmar låg jag nämligen och funderade på vilka extra fickor jag skall sy in. Tycker mönstret är lite snålt på fickor nämligen (2 stycken inuti.) Och en bild på mönsterframsidan så ni ser vad det är tänkt att bli för väska. Ev. ändrar jag dock på handtagen och gör en lång axelrem för att det skall passa mig bättre för hur jag tror att den kommer användas.


Det gröna tyget är manchester. Köpt på samma loppis som ovanstående tyger. 30 kronor kostade biten och det var nog typ 1,5x1,5 m. Mycket finns iallafall kvar. Det blommiga som skall bli foder är ett Åhlénstyg och där gick det åt ung. 30x150 cm tror jag.


Som den till vänster ung. är det tänkt att min väska skall se ut.

Inga kommentarer: