18.1.08

Finn fem fel....

Ja, så känns det lite med Ottobre....Jag har precis startat prenumerationen och har bara börjat med ett mönster men redan hittat fel..... + ett litet 'fel' till, i samma nummer.

Har klippt till en typ joggingjacka i fleece enl. Ottobre 6/2007 nr 24. Bitarna verkar dock inte gå ihop och nu har jag insett att det står fel i mönsterbeskrivningen!!
Det finns ett mönster muddkant bak o ett muddkant fram det är bara det att det som heter bak är hela muddkanten o det som heter fram är ärmslut.

Eftersom jag trodde det var muddkant bak så la jag inte den mot vikt kant för jag trodde att jag ritat av fel......den blev ju för lång om jag gjorde så. Och jag har inte tyg så det räcker att göra en ny.....Jag hoppas att det räcker till så jag kan skarva.

Även omlottbodyn i samma nummer är lite klurig....I tidningen finns ju bild på en uppsydd variant, som inte ser likadan ut som den ritade vid mönsterbeskrivningen. Ta en titt själva!

Nåja, vi får väl se hur det blir men irriterande är det iaf.
Nu har jag lärt mig att man nog skall läsa igenom de där mönsterbeskrivningarna lite bättre och tänka efter lite mer.....

1 kommentar:

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Oj...Tack för tipset. Har också just köpt denna tidning. /Karolina