17.8.08

Kantbanden på plats

Ja, till slut fick jag till det acceptabelt. Hög trådspänning blev det. Ungefär 5,2 på övertråd och 3,6 på undertråden. Och inte blev det supersnyggt. Framförallt inte på lillebrors tröja där jag använde ett gammalt ribbtyg som tydligen inte var det mest lättanvända. Storebrors tröja fick däremot kantband av SoS jersey/muddväv och -tada- det funkade fint på första försöket med samma inställningar.
Ja, helt snyggt blev inte det heller eftersom jag låg nästan utanför bandet med sömmen på nåt ställe på insidan men det var ju ändå på insidan och det är till mina egna barn jag syr. Och nåt hoppstygn blev det över axelsömmen och där storlekslappen sitter men dem tar jag och fäster för hand. Inte värt att repa upp för det. Eller så klipper jag av kanterna....för tröjan blev lite trång både i ärmar och hals......

Återkommer med bilder. Än är tröjorna inte riktigt färdiga för de måste fållas också. Men det hoppas jag att CPn fixar utan att krångla.

Inga kommentarer: