23.8.08

Jag har fått lite tyg

I min tvättkorg ligger det för tillfället ett helt gäng tyger som jag har fått.


Det rödrutiga här har jag faktiskt köpt själv. En gardin på loppis i Fröså gruva i Jämtland. De övrigar har jag fått av min mamma :) Det längst till vänster är jättetunt och slitet men jättefint och har hängt som gardiner ända till för någon månad sen. Det småblommiga tror jag är gardiner också som vi säkert haft hemma nån gång....Det gröna - en helt underbar rund duk som jag inte är säker på att jag har hjärta att sätta saxen i.


Sen har jag gått och fyllt år. Dessa tyger fick jag av min sambo och son. (Jag hade uttryckligen sagt att de skulle köpa födelsedagspresent på loppisen efter som jag inte kunde gå dit när de höstöppnade.) Det prickiga är ett fodertyg. Nallarna valde sonen. Det randiga är lite pippitröjastuk på. Och så det underbara grå-gula. Måste nästan vara 50-tal va'?

Inga kommentarer: