1.3.08

Syfestival i Sollentuna

Idag har jag varit på Syfestivalen. Och det är trevligt det. Alltid hittar man folk att prata lite med :) Redan innan jag hade hunnit betala inträde hittade en bekant mig. Fast då var hon på väg hem och jag ju på väg in.
Väl inne gick det inte många meter innan jag hejdade en tjej med Ergo och började snacka med henne......
Sen promenerade jag vidare in på mässan. Efter ett tag får jag syn på en kanintygshoodie. Det bara måste vara nån jag känner till och mycket riktig - här är hoodien.

Såklart kan man inte gå runt bland alla härliga tyger och prylar utan att handla lite.

Lite turkos och blå trikå från e-slöjd. Planerna för dessa är mössor.


Lila paketet från e-slöjd är tänkt att bli singoalla-klänningar med ärmar i avvikande färg. Till dottern såklart. (Egentligen är jag inte så förtjust i lila men efter att igårkväll matchat e-slöjds alla provlappar mot hennes ansikte kom jag fram till att många av de färger jag gillade gick bort...)


Brunt och orange......e-slöjd också. Ursprunget till detta heter såklart kaniner. Det bruna typ pikémönstrade är dock tänkt att jag själv skall få något av. Kanske kanske kan det räcka till ett par byxor till skruttan också....tänk er bootcut med sydda pressveck i det.....


Fototyget med lite Molo-känsla kommer från MG och jag vet inte vad det skall bli. Men planen är att det skall bli till mig själv. Blev lite kär faktiskt.




Förresten. Jag hade planerat mina inköp i år lite. Gick ju som sagt igenom e-slöjds provlappar igår. Fick en ovanstående hög som jag kunde tänka mig att köpa av och faktum är att jag höll mig väldigt bra till mina utplockade alternativ. Ett annat e-slöjdstyg blev det (det randiga på lilabilden) och det var ett som jag inte ens tror att jag hade en provbit av. Några av lapparna är inte såna jag skulle valt men grabbarna fick titta vad de helst skulle vilja ha för mössor. Ingen av deras favvo-färger fanns......Fast stora grabben tyckte de turkosa jag kom hem med var helt okej iaf.

En kul sak till från dagen. En av tjejerna i Pfaffs monter kände igen mig från i höstas. Jag var där och pratade en del med dem eftersom jag då hade strul med att tråden gick av hela tiden när jag använde täcksömmen. Fick lite tips och trots att jag inte tyckte jag utnyttjade dem så funkade täcksömmen sen (att den nu börjat göra hoppstygn är nog en annan historia). Kul att bli igenkänd iaf :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt det där fototyget. Hörde rykten om det i sytråden. Min stora tjej börjar bli så stor nu, och då vill man ju använda lite tuffare tyger. Jag ska absolut hålla utkik efter något liknande. :-)