19.2.08

Mina första kaniner!!



Ett par bootcutbyxor till Sockerbiten fick det bli som första färdiga kaninprojekt. Jag ändrade lite på mönstret som jag använde till de randiga bootcutsen och tyvärr blev det mest sämre....

Jag ökade viddningen nertill och det blev bra iaf.
Ökade storleken upptill och det blev mindre lyckat. De blev helt enkelt för stora så jag har i det slutliga resultatet sytt in en del jämfört med mönstret.

I dessa har jag helt sytt in resåren och har ingen öppning kvar att få tag i den i. Men jag tror det funkar bra ändå.

Det som trasslade allra mest var ändå när de skulle fållas med täcksömmen. Jag HATAR hoppstygn. Fattar inte varför det blev såna nu heller! Till slut gav jag upp. Efter att ha sprättat 2 gånger på varje ben. Dessutom hade matartänderna på ett ställe faktiskt lyckats ha sönder tyget också *grrrr* (som tur var på insidan av fållen). Det är ju trots allt bara min egen dotter som skall ha dem och de är ju inte dunderbra för övrigt heller. I linningen tog jag det säkra före det totalt osäkra och sydde med kedjesömmen.



Det är lite underligt förresten att kedjesömmen funkar bra. Det är den vänstra nålen som används till kedjesömmen men det är just den vänstra nålen som ger hoppstygn om jag syr täcksöm.


Lilltjejen verkar iaf inte missnöjd :)

2 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Jättesöt modell på byxorna och en jättesöt modell i byxorna. :-D

Kan det vara att nålen har blivit trubbig? Av nån anledning är tvillingsöm, iaf med tvillingnål, så himla känslig på hur vass nålen är och vilken tjocklek den har också för den delen. En gång hade jag för tjock tråd på undersidan och jösses vad det hoppade! :-/
Hoppas du fick till det. :-)

Gulligan sa...

Byxorna ser fina ut, trots all krångel. Oftast är det bara en själv som ser alla "fel"