23.4.09

Bebisprylarna blir fler


En sak till blev det igår. En liten snuttefilt. Idag har jag fäst trådar.
Om den här finns det väl inte så mycket att säga. Jag overlockade ihop sidorna rakt, sneddade 3 hörn genom att sy en overlocksöm snett över dem och fjärde hörnet klippte jag upp för att ha som vrängningshål. Sen stickade jag kanten på vanliga maskinen. Hörnen petade jag inte ut så noga så ser de istället rundade ut.



Tyger: påslakan från nån loppis - dundermjukt, baksidan är typ ribbad jersey inköpt förra syfestivalen från Blötbergsboden

3 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Jättesöt!!!

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Tack :)
Inatt fick den tjänsgöra som ljusdämpare på datorns gröna lampa som blinkade för mycket....får nog sy en mindre att faktiskt ha till det :D

Strumpetossa sa...

Supersöt! Vilket härligt tyg!