24.3.09

Mera fotbyxor och snabbaste beställningen



Under Sockerbitens middagsvila idag passade jag på att färdigställa ytterligare ett par fotbyxor i tyg från samma loppis. Denna gång rosa-rosa-randiga. Och med 3-trådig overlocksöm istället för 4-trådig.






Sen vaknade Sockerbiten, kom upp, fick se byxorna och sa bestämt 'vosva, jag' dvs 'rosa, jag' och en beställning var lagd. Då var klockan 12.30. Vi skulle äta och vara på plats på dagis klockan 14. Tur att det fanns mat att värma...... 13.15 gick jag för att leta reda på mönstret. 14.05 anlände vi på dagis med nya byxorna på.


Jag hade lite svårt att bestämma mig för färg på mudden. Den rosa jag hade var inte rätt nyans så det slutade med att Sockerbiten själv valde 'lul' = gul. Den ser liiite grönare ut på bilden än i verkligheten men jag tycker det var ett mycket bra val, riktigt vårigt blev det.



Nöjd tjej i nya byxor.

1 kommentar:

Marie Frost sa...

Supersnygga! Snabbt jobbat må jag säga!