16.11.08

Vilken storlek?

Nu har jag sytt lite till. Inte blev det på samma sak för jag hade visst glömt bort att snäva svängar och kantbandsapparat inte var en kombination att satsa på.



Istället blev det ett par byxor i ett supermjukt tyg köpt på Syfestivalen. Ett mellanting mellan velour och stretchfrotté beskriver bäst hur det känns. Jag tror att de blev bra men skulle helst behöva en nyfödd för att testa......
Jo, de är så små. De är fotograferade på barnens underbara lekstrykbräda som jag fyndade på loppis för 30 kr för ett tag sen.


Är lite osäker på storleken även om jag använde ett par byxor i strl. 50 som förlaga. Anledningen att jag tvekar är att jag redan gjort ett par med samma typ av byxor fast i strl. 62 som förlaga. De byxorna kan min 1½-åriga dotter fortfarande ha. Hon kunde iofs ha dem som nyfödd också. Ja, det slutade iaf med att jag valde att sätta i en storlekslapp som säger 0-6 månader. Tror det är rätt nära sanningen.

Färgen var extremt svår att få till på bild. De är blå med en svag dragning åt grönt. Jättefin färg. Det kommer nog att bli bebishätta och filt också i detta tyget.

Mönster: eget utifrån ett par Lindex NewBorn brallor i str. 50
Tyg: stretchfrottévelour från MG, mudd från SoS
Maskin: bara overlocken - Pfaff Coverstyle
Övrigt: nästa par byxor från samma mönster endast något korrigerat är redan på gång trots storleksovissheten. Nån som vet var jag hittar nyfödd att testa på? Gärna en liten klimp på 3,5-4 kg ungefär.... (Man kanske skulle ordna utlottning - mot motprestationen att jag får en storleks- och passformsbedömning inom kort. Får allt fundera på det...)

1 kommentar:

Anna-Snoddas sa...

Jättefina, härlig färg! =)