30.11.08

Ett år med syblogg

Igår var det visst ett år sen jag startade min syblogg. Visserligen under annat namn då men iaf. Nästan 7000 besök har den haft sen dess och det känns helt otroligt tycker jag.

Nu har jag dessutom kommit igång och sy lite igen så de närmsta dagarna kommer det nog lite inlägg härifrån.

Igår upptäckte jag på morgonen att jag satt på dottern och mig själv toppar i samma mönster och färg. Sen tog jag på mig mina rosa byxor med brun lång mudd från Sobea och då slog det mig, jag hade rosa velour och brun mudd liggande uppe i syrummet. Den rosa velouren hade legat länge och det var definitivt hög tid att använda den. Snabbt skred jag till verket och ett tag senare var dessa färdiga:


Både jag och dotter var nöjda (men livebilderna ligger i kameran utan batterier så de får vänta).
Mönster: något förändrat eget använt till Silviusbyxan här
Tyg: mudd från SoS, velour inköpt på Syfestivalen förra eller förrförra gången från nån jag inte minns vad de hette
Övrigt: minsta storebror ville genast ha likadana :)

Sen påbörjade jag även första elefantplagget igår. Det blev klart imorse. Får ingå i "kollektion tre små stjärnor +". Är ni lite fyndiga kanske ni klurar ut vad + står för ;)
Det är tänkt att bli body till också men jag har inte bestämt mig för vilket mönster jag skall använda än. Är lite inne på raglan och vanlig (dvs ej omlott).

Mönster: samma som förra minisarna, lite högre mudd i magen och längre vid benslut
Tyg: mudd från SoS, välbekant elefanttyg från Jofotex
Övrigt: så kul att sy mini, det går så fort och det går inte åt mycket tyg

2 kommentarer:

Botilda sa...

Kul att du kom förbi galleriet! Jag som trodde att du sytt dina velourisar själv, och var lite imponerad av det. Där ser man. De nya ser så tjusiga ut!

Bustråden sa...

Fina byxor, ser ut att vara en bra modell!