12.4.08

Ugglorna

Även jag har fått mig en bit ugglor. Säkert den minsta. Nu skall den in i tvättmaskinen och för att den inte skall bli ännu mindre tänkte jag följa råden som kommer från Jofotex via Marine som handlade åt mig:

"Tvättas i 60 grader och helst innan man klipper i det eftersom det kunde krympa. Använd gärna mjukmedel/sköljmedel och sträck tyget i fuktigt tillstånd så minskar krymprisken."

Nä förresten. Mjuk/sköljmedel skippar jag för det används endast i nödfall i detta hus.

Och om ni undrar vad som hänt med den redan tidigare låga produktiviteten här så kan jag berätta att den blivit ännu lägre sen jag började jobba den första april.....heltid. Jag kommer hem vid halvåtta alldeles för många kvällar i veckan. Nu skall jag jobba idag (lördag) men sen får jag iaf vara ledig 2 dagar och då hoppas jag på att få något sytt åtminstone.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Ville bara tips om lite ovanliga tyger,de kan ses på
http://mirredesign.blogspot.com/

nya läggs in varje vecka

Mvh mirre

rino sa...

ja, det är svårt att hinna. Och nu vill man ju vara ute i det fina vädret också:-)