30.5.09

Knapp-pressen har anlänt och använts


Den förra blöjan jag sydde blev väl rätt bra men jag ville ju hellre sy med knappar. Kardborrebanden på den förra gjorde att den växtes ur väldigt fort. Den började skava.

Så beställde en knapp-press. Och sydde en ny.
Knapp-pressen var inte direkt nåt snabbt taget beslut. Jag har funderat på det i 4 år men först nu slog jag till. Nu måste jag alltså sy blöjor (eller annat som kan knappas) så pressen 'lönar' sig.

Så här fin blev Pärlsockret i blöjan. Även denna gång har jag dock funderingar på hur jag skall förändra den. Lite större behövs och så är den lite för smal i midjan jämfört med runt benen tror jag. Men jag har mer PUL, fuskmocka och material till inlägg på väg hit så nu är det bara tid som behövs......


Så här sitter den över baken.


7 kommentarer:

Thea sa...

Men vilken liten sötnos! Och så otroligt behändigt med en knappress. Varifrån köpte du den? Dyr?

Jenny sa...

Alltså, blöjan är ju jättefin men UNGEN! Gud vad söt!
:-)
Jenny

Efwa - Medea sa...

Vad bra de ser ut att passa. Söt liten tjeja också. Grattis till henne.

Älsklingsfrö sa...

En sådan underbart söt liten varelse! Stort grattis...även om jag nu kanske är lite sent ute ;-)

Marie Frost sa...

Vilken blöja? Mina ögon ser bara en helt underbar liten bebis! :D

Skämt åsido, jag tycker blöjan ser fin ut. Hoppas att du får till det där lilla extra nästa gång så den sitter som du vill.

Visst är knappressen toppen! Jag köpte till verktyget så man kan sätta dit ringtryckknappar i bodys och annat också, helt suveränt!

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Tack allihop!

Har ju inte hunnit använda knappressen så mycket men hittills är den bra :) Har också verktyg så jag kan sätta ringtryckknappar.

Thea: köpte via en Yahoo-grupp och för press+1000 knappar+frakt betalade jag 135 dollar.

alvinea sa...

Ljuvlig bebis! Gillar också tygblöjor, men hade bara färdiga varianter när vi använde såna. Hade annars varit kul att sy egna!